Zadania
Najważniejsze działania i zakupy w ramach realizacji projektu:
Zadanie 1 - Struktura
- Utworzenie i działania Rady Dostępności przy wsparciu 2 osób ze strony partnera.
- Konsultacje psychologiczne - 0,5 etatu.
- Dostosowanie pomieszczenia BWD do potrzeb OzN i OSP.
- Zakup sprzętu do świadczenia usług na rzecz OzN /OSP.
Zadanie 2 - Architektura
- Dostosowanie ciągów komunikacyjnych wewnątrz budynku URK do potrzeb osób OzN/OSP.
- Zakup rampy w postaci pochylni przy BWD URK dla potrzeb OzN/OSP.
- Zakup platformy schodowej - Dom Studenta w Centrum Szkolenia (DS1) w Krynicy Zdroju do potrzeb OzN/OSP.
- Zakup wyposażenia z zakresu małej architektury do ogrodu sensorycznego.
- Realizacja ogrodu sensorycznego wraz z remontem parkingu dla potrzeb OzN/OSP.
- Działanie ekspertów w zakresie dostępności architektonicznej 0,5 etatu – Partner.
Zadanie 3 - Komunikacyjno-informacyjna
- Zakup przenośnych kabin akustycznych z wjazdem na wózek - 7 szt. dla Wydziałów.
- Zakup książkomatu - 1 szt.
- Zakup krzeseł na korytarz w celu zapewnienia dostępności.
- Montaż oznaczeń i sprzętów do oznakowania m.in. tabliczek Brailla i tablic tyflograficznych, ścieżki naprowadzające, pola uwagi.
- Zakup oznaczeń dla OzN m.in. nakładki na poręcze, tabliczki naklamkowe, tablice tyflograficzne.
- Usługa dostosowania materiałów filmowych dla osób z niepełnosprawnością wzroku i słuchu, dla osób niewidomych i niedowidzących.
- Działania ekspertów w zakresie dostępności komunikacyjno-informacyjnej - Partner.
Zadanie 4 - Dostępność Cyfrowa
- Zakup platformy do wirtualizacji systemów operacyjnych i aplikacji z dostępem zdalnym.
- Działania ekspertów w zakresie dostępności cyfrowej - Partner.
Zadanie 5 - Obszar Technologie
- Zakup dwóch interaktywnych aplikacji VR - 1szt. - 5 kluczowych elementów dobrostanu – praktyka i edukacja”, 1 szt. „Świadome oddychanie - edukacja i praktyka”.
- Zakup sprzętu zwiększającego proces kształcenia w zakresie dostępności m.in. mikroskopy z większym ekranem - 5 szt., waga hydrostatyczna z dużym wyświetlaczem - 1 szt., okulary Google - 20 szt., monitory - 5 szt., ekrany elektryczne - 4 szt., rzutniki - 4 szt.
- Zakup narzędzia psychometrycznego do pomiaru odporności psychicznej - (200 linków).
- Realizacja działania związana z budowaniem dobrostanu w oparciu o podejście psychologii pozytywnej oraz przygotowanie raportów indywidualnych.
Zadanie 6 - Procedury
- Zakup usług eksperckich w zakresie dostępności procedur URK.
Zadanie 7 - Wsparcie edukacyjne
- Realizacja pracowni gastronomicznej.
- Przygotowanie ma platformie EUREKA -dostępnych materiałów cyfrowych.
- Warsztaty w zakresie właściwego przygotowania dostępnych materiałów cyfrowych.
- adaptacja istniejących kursów i materiałów do dostępności cyfrowej przez uczestników warsztatów - kursy Eureka.
- Usługa tłumacza migowego.
- Działania ekspertów w zakresie dostępności materiałów dydaktycznych.
Zadanie 8 - Podnoszenie kwalifikacji kadry
- Szkolenia z zakresu dostępności i wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami.
- Szkolenie świadomościowe.
- Komunikacja z osobami z niepełnosprawnościami (m.in. zaburzeniami poznawczymi. psychicznymi, niepełnosprawnościami sensorycznymi).
- Praca ze studentami z różnymi potrzebami (np.: studenci z niepełnosprawnością wzroku).
- Wsparcie osób w kryzysie psychicznym.
- Komunikacja z osobami ze szczególnymi potrzebami w sytuacjach kryzysowych.
- Dostępność cyfrowa.
- Dostępne materiały informacyjne i dydaktyczne.
- Dostępne wydarzenia.
- Język prosty.
- Ewakuacja osób ze szczególnymi potrzebami w stanach zagrożenia.
- Dostępność edukacji zdalnej.
- Przygotowanie kadry dziekanatów do obsługi osób z niepełnosprawnościami.
- Dostępne zamówienia publiczne.
- Dostępność architektoniczna.
- Aktywizacja zawodowa i zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami.
- Aktualizacja treści 3 kursów e-learningowych (dla nowozatrudnionych pracowników) z zakresu dostępności.